סיור קולינרי?אמנות, או פסטיבל כלייזמרים? 

פסטיבל כלייזמרים צפת העיר הכחולה
 צפת העיר הכחולה 
 לא משנה מה תבחרו, תגיעו, הכל כבר כאן, מחכה לכם בצפת!
16 - 14 אוגוסט פסטיבל הכלייזמרים 2018 

פסטיבל הכלייזמרים הפומבי, החינמי בעל קסם ויחוד לתרבות הישראלית מזה 31 שנה. את הפסטיבל הכרתי מהשנה הראשונה, שנייה... 90/1989 מי סופר, אבל עדיין חי וקיים בכבוד ובהדר בשנת 2018. מהו סוד הקסם להצלחה תרבותית שכזו? אולי כמו היין המשתבח, כמו הסלע האיתן, יהודים שכמונו... 

צפת פסטיבל הכלייזמרים
צפת פסטיבל הכלייזמרים 

מפסטיבל וותיק הקלסיקה של הכלייזמרים למוסיקה חסידית, למוסיקה יהודית רב גוונית, שהבסיס להמשכיותה הוא תוצר טבעי של שורשיות ונשמה יהודית. התכנייה בעלת הרכבים שמאחורי כל אחת מהן אוצרת סיפור חיים, מעבר למוסיקה הפורטת על מיתרי הרגש. ואם חשבתם לרגע שנשים כמוני לא מופיעות אז תשכחו מהדרה, מיטב הכישרוניות בתחום מופיעות כאן. 
 להלן תכנית פסטיבל הכלייזמרים 2018

צפת הגלילית, עיר בעלת 7 מלונות בוטיק חדשים, למעלה מ 170 צימרים, למעלה ממיליון וחצי  תיירים בשנה. העיר עם  היסטוריה בת אלפי שנים, תרבות, אמנות, נוף, אויר ואווירה. מה לא נכתב כבר על העיר צפת הגלילית? רגע, להזכירכם, בצפת נכתבה האמרה של הארי הקדוש, ועוד שירי יהדות עתיקים ובלתי נשכחים. ראש העיר, אילן שוחט שר לנו אותם בגאווה, בסיור עיתונאים שנכחתי בו היום.
מנהל אמנותי של הפרויקט המוסיקלי העשיר; אייל שילוח.

בסימן המשפט: "אין הברכה אלא הסמוי מן העין" וממנה הסימולקרה לצבע כחול כסמל ואייקון להרחקת עין הרע. בלבול בין שמיים לארץ, כמו הדג שלא נראה במים, בהשראת האמירה והאמונה נערך פרויקט "העיר הכחולה"

פרויקט "העיר הכחולה" הוא חידוש מרנין בנוף הצפתי, אמנים מוכשרים יצרו כאן את העיר הכחולה של צפת, בין העתיק למודרני, בין הכפר לעיר הסמטאות הקסומה, על רקע כחול ים, דקורציית מנדלות אותנטיות, בעיצוב עמותת "ועדת קישוט" אמני בצלאל מוכשרים חבריה. מקסים!!! 

אל תפספו את ההליכה: ציורי קיר יפיפים לאורך הקירות במנהרת הולכי רגל מתחת לגשר העותומאני עם עשרות כוכבים זהובים ועיטורי קיר אותנטיים המתמזגים עם הנוף הגלילי המרנין. סמטת אבוהב - הפכה להיות מוקד עלייה לצילום פופולרי בקרב תיירים מהארץ ומחו"ל.

צפת הכחולה ייחודית בארץ, אך מקבילה לערים נוספות בעולם. כמו: שפשוואן שבמרוקו- עיר שלמה בלב המדבר שכולה בגווני התכלת והכחול, העיר ג'ודפור  שבהודו- שכל סמטאותיה הצפופות בכחול, כפר דייגים בקפריסין, וכעת צפת הכחולה הגלילית ולא רק העיר הלבנה תל אביב. 
זה הזמן לקחת אתנחתא, לפסטיבל, לנופש, לאויר צלול כיין, בואו לצפת!
סיור קולינרי בעיר צפת

בחלק הקולינארי הנאה צרופה! פרויקט חדשני, מציע סיור קולינרי בעיר, הכי ביתי, יהודי, כשר ומגוון. ביקור בטעמים מעבר למנגינות ולצלילים. חגיגה של יצירת גבינות שבראשה הגבינות הצפתיות, מסורת ייחודית עתיקת יומין. ועוד המון המלצות באהבה ממני. הנה הרשימה:


גוד בר - מזון בריאות ואנרגיה ממשקאות פירות טבעיים של יהודה ואדם דוד. לצד חטיפים בעלי ערכים תזונתיים כמו; תפוח קינמון. קלסיק, חטיף שומשום פשתן דבש,  חמאת בוטנים שיבולת שועל, אורז תפוח. כל הדברים הטובים כאן בפסטיבל הכלייזמרים בכל השנה וב.20 נקודות בארץ. www.goodbar.co.il (כל חטיף כ 8 שקלים). רחוב תרפ"ט 1 צפת העתיקה

פריקסה תוניסאית של זהבה. מעוררת חושים, עם טעמים בלתי נשכחים. חומוסיית 'אבו חמסה', בית היין.

פלאפל יצחק- מכורי פלאפל כמוני בהחלט יכולים להעיד שזה אחד מהטעימים! טרי, אותנטי, נקי, הכל מעשיי יד. רחוב ירושלים 24 צפת 052-8885804

הכל כשר, אבל גם הכל טעים וטעים מאוד, צפת מחכה לכם!! כל השנה...
רוצים לתכנן סיור וזקוקים לעזרה? אייל בנימין קרוצ'י מתכלל תיירות עירוני, לשירותכם! 050-7333594
בתמונה: מנת חומוס ושקשוקה ממסעדת אבו חמסה רחוב ירושלים 26 צפת 077-4030733



סיור טעימות ביקב צפת ליינות וגבינות תוצרת עצמית, להזמנות: 050-7299798( אל תלכו בלי  להכיר את סיפור חייהם של בני הזוג)רחוב סמטת בית יוסף 29 צפת


לחוח של רונן, משודרג לתיירים ולמערביים. טעים מאוד. למרות שלטענתו מקורי לשורשים בתימן. מיץ גת לרענון.  רחוב אלקבץ 18 צפת

מסעדה ובית קפה, ללא גלוטן. elements cafe
מסעדה ובית קפה, ללא גלוטן. elements cafe הכי ייחודי ומקורי בארץ. למיטב ידיעתי! .www.elementscafe.co.il ככר המגינים צפת 054-6509183

למסעדת הארי 8  ברחוב האר"י 8 צפת : 04-692-0033 לכל חובבי המטבח הישראלי מרוקאי לחצו לפרטים

 Hotel way inn לאירוח במלון הבוטיק' בהמלצה של רות לחצו  חוות דעת כמי שהתארחה.  (ג'נין מעניקה למנויים שלנו הנחה) ויחס v.i.p. לנופש רומנטי, נוף קסום ואוכל מידי השף.